Obchod

Jsme vaši partneři pro rozvoj obchodu

Poradenství

Hledáte nové trhy?   Máte nový produkt?   Část obchodu vám „nejede“ jako dříve?

Naši podporu očekávejte zejména v těchto oblastech:

  • Procesní audit
  • Řízení změn
  • Restrukturalizace
  • Podpora klíčových lidí
  • Krizové situace

Pomůžeme vám nastartovat změnu 🍀

Business Development

Pro rozvoj dalších regionů nebo zvýšení prodeje zajistíme vyzkoušeným postupem:  
Přehled potencionálních klientů
(Jen firmy, které jsou relevantní pro váš byznys)  
Předpřipravené kontakty   
Vytipované zajímavé firmy s potenciálem nákupu  
Konkrétní poptávky
(Dotáheme komunikaci s klientem do fáze technické specifikace poptávky) = Připravené technické jednání

Podpoříme vás při vyjednávání o kontraktech 🍀

Jak zvýším prodeje

ve vaší firmě?

W

Projdu s vámi aktuální situaci

W

Podíváme se na strategii prodeje

W

Zhodnotím současný obchodní tým a jejich motivaci

W

Stanovíme si cíle a důležité milníky

W

Navrhnu vám konkrétní postup

Akce

Pokud se rozhodnete pro dlouhodobou spolupráci a tím i zvýšení prodeje, společně uvádíme návrhy do praxe. Ověřujeme si dopady na prodej.

Zkušenosti v číslech

V manažerských pozicích spojených s obchodem jsem strávil 20 let. Získal jsem řadu zajímavých klientů. Umím nastavit obchodní systém společnosti. Nejdelší dobu jsem strávil u americké společnosti EnerSys, kde jsem začínal jako obchodník, pak dělal zástupce obchodnímu řediteli, a nakonec obchodního ředitele. Zodpovídal jsem za prodej v ČR a SR s ročním prodejním plánem 300 milionů Kč, který jsme s týmem úspěšně plnili. V menších firmách bylo vedení obchodu spojeno často s řízením celé firmy. Působil jsem převážně v technologických firmách.

roků v B2B

Kč realizovaného obratu

let v obchodním vedení

obchodních jednání

Další témata a vychytávky z praxe

CRM

Funkční CRM systém je dnes základním předpokladem úspěchu. Již jsme jich pár vyzkoušeli a vězte, že v jednoduchosti je síla. Pochopitelně ne každému se hodí stejný systém. Zohledňujeme:

  • Produkt
  • Velikost týmu
  • Vazbu na ERP a další systémy

Denní rutina obchodu

Pravidelné aktivity jsou základem každého úspěšného obchodnho týmu. Je to z 80% rutinní činnost, ale úžasná 🙂

Podíváme se:

  • Jak je nastavit (manažer)
  • Jak efektivně plánovat (obchodník)
  • Na průběžnou práci s klientem

Práce s potenciálem klienta

S každým klientem je důležité umět pracovat. Naprosto nezbytné je to však u těch 20%, které vám tvoří většinu obratu.

Na co se soustředit:

  • Rozvoj vztahů
  • Mapa příležitostí

Obchodníkům pomáhá i osobní mentorink

Nové příležitosti

Někdy se zdá, že nejsou. Jindy zase, že je jich tolik, že nevíte, do čeho se dříve pustit.

K zacílení pomůže:

  • Interní brainstorming (moderovaný námi)
  • SWOT analýza
  • Mapa aktivit
  • Konkrétní aktivity obchodníků
  • Vyhodnocování

Chcete zvýšit prodeje?

Někdy stačí odstranit překážky

  • zlepšením vztahů
  • zvýšením důvěry
  • lepší motivací …)

a výsledky se dostaví, jindy je třeba zaměřit se na marketing a obchodní procesy

Obchodní tým nefunguje, jak by měl?

Provedu personální audit týmu a navrhnu optimální rozvoj. Doprovázím obchodníky na schůzky, poskytuji zpětnou vazbu, mohu být jejich mentorem.

Firmy si často nechávají „levnější“ obchodníky, neboť jim to přijde výhodné…..

Nejste si jistí šíří svého obchodního portfolia?

Častý prohřešek menších a středních firem je, že se snaží vyhovět velkému spektru zákazníků. Pojďme se na to podívat spolu, ve většině případů škrtáme a zužujeme záběr. Ale smysluplně a po analýze.

Nemůžete se hnout z místa?

„Všechno, co potřebujeme, jsou čtyři špičkové produkty,“ řekl Steve Jobs, když v roce 1996 začal stavět Apple na nohy.

Firmy někdy příliš brzy diverzifikují ve snaze si zajistit „více“ zdrojů příjmu. Tím se ale nestanou nejlepšími v jednom oboru. Chcete opravdu růst?

Jak správně motivovat své obchodníky?

Můj oblíbený motivační dárek býval pivní korbel s nápisem „Nejlepší obchodník firmy“. Motivace jako taková ale zdaleka není jednoduchá záležitost. Potřebujete systém.